اخبار>>اخبار عمومی
مجتمع بزرگ آبشار مکاني بکر براي سرمايه گذاري در صنعت توريسم و گردشگري است

مجتمع بزرگ آبشار مکانی بکر برای سرمایه گذاری در صنعت توریسم و گردشگری است

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از متولیان اصلی حفظ بناها و ابنیه قدیمی در کنار برنامه ریزی برای ایجاد واحدهای جدید اقامتی، فرهنگی، تفریحی با کاربری های ویژه برای گردشگران می باشد. سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گام های محکمی را در این عرصه برداشته است و سال گذشته بیش از 550 میلیارد تومان جذب سرمایه را در خدمت ساخت پروژه های ویژه گردشگری از جمله مجتمع های تفریحی، فرهنگی و هتل ها قرار داده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بر این باور است که مجتمع های اقامتی باید مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی همراه با خدمات شهری و کلانشهری در کنار خود باشد و مجتمع های خدماتی قابل خدمت رسانی به محورهای مختلف شهری باشد. اسفندیار حیدری پور مجتمع بزرگ آبشار را از نظر خدمات رسانی کلانشهری در کشور منحصر به فرد دانست و گفت: با توجه به اینکه در اکثر مجتمع های مسکونی تنها بحث ساختمان سازی درنظر گرفته شده است تجمیع امکانات و خدمات در مجتمع آبشار این مرکز را به سایتی مجهز برای اقامت مطلوب تبدیل کرده است و گردشگران بدون نیاز به تردد اضافی می توانند اقامت خوبی را در این مجتمع داشته و تنها برای بازدیدهای تاریخی به وسیله تورها از این مکان خارج شوند.
وی افزود: در حال حاضر کاربری های مختلف مناطق شهری برای بازدید تاریخی فراهم شده و اکنون می بایست جاذبه های دیگر توریست پذیری مدنظر قرار گیرد. به طور مثال اصفهان با داشتن پزشکان متبحر و امکانات پزشکی عالی می تواند در بخش توریست درمانی فعال باشد به طور مثال در شهرک سلامت و پزشکی جزیره کیش سه رشته دندانپزشکی، کاشت مو و جراحی پلاستیک ایجاد شده و از سراسر کشور و نیز کشورهای همسایه مراجعه کننده و توریست و گردشگر جذب می شود.
وی ادامه داد: امکانات و زیرساخت های گردشگری امروز باید مناسب با تغییرات به صورت مدرن درآید و تورهای ویژه همراه با بازاریابی جهانی در امر گردشگری متناسب با ذائقه گروه های مختلف گردشگر ایجاد شود.
حیدری پور 170 هکتار اراضی خدمات کلانشهری مجتمع بزرگ آبشار را دارای قابلیت های بالقوه فراوان برای ایجاد پروژه های گردشگری دانست و یادآور شد: توسعه این اراضی و برجسته شدن این بافت شهری باید به وسیله ایجاد زیرساخت های گردشگری صورت پذیرد تا کلیه قسمت های شرق اصفهان به باروری و رشد متناسب دست یابد. همچنین با ایجاد سالن های اجلاس کشور، هتل ها و سایر مجموعه های فرهنگی همراه با حفظ هویت فرهنگی و تاریخی تمدن اصیل ایران و معماری اسلامی در این منطقه قطبی مهم در شهر اصفهان به وجود می آید که باید خدماتی مناسب و مدرن برای حضور گردشگران خارجی و مهمانان سیاسی داشته باشد.
DSC_0106.jpg
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مجتمع بزرگ آبشار مجموعه ای تک، پویا و زنده در کل کشور می باشد بر لزوم حضور سازمان میراث فرهنگی در این مجتمع و اجرای برنامه های مفیدی از قبیل ایجاد موزه، گسترش گردشگری و جذب سرمایه گذاری تأکید کرد.
اسفندیار حیدری پور موقعیت فوق العاده این مجتمع را از نظر دسترسی مطلوب دانست که سبب رشد و ارتقا این منطقه از شهر اصفهان به عنوان بافتی جدید و رو به رشد خواهد شد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان می تواند پروژه های خاص فرهنگی و گردشگری مجتمع را با جذب سرمایه و مدیریت فرهنگی ویژه خود فعال کند.
وی ایجاد تفاهم با شرکت عمران آبشار اسپادانا برای تملک خانه های تاریخی صفوی در اصفهان و معاوضه آن با زمین های مجتمع به مالکین را پیشنهادی سازنده برای حفظ آثار ارزشمنند معماری صفوی در اصفهان ذکر کرد. وی ادامه داد: تجهیز موزه مجتمع بزرگ آبشار و اختصاص زمین برای ایجاد موزه در فضای باز، ایجاد بازارچه صنایع دستی و واگذاری غرفه ها و کارگاه های ویژه آن به هنرمندان همچنین ایجاد مرکز ملی مرمت آثار تاریخی کشور می تواند پیشنهاداتی برای تجهیز گردشگری مجتمع باشد.
اسفندیار حیدری پور ایجاد مجموعه دانشگاهی در خصوص میراث فرهنگی را یکی از طرح های دیگر قابل اجرا در اراضی مجتمع دانست و افزود: متأسفانه در کشور هر روز شاهد تعریض خیابان ها و آسیب به بافت تاریخی هستیم درحالی که کشورهای پیشرفته اتومبیل و ابعاد آن را بر اساس شرایط بافت های شهری خود تعریف می کنند.
وی ایجاد نقشه کارشناسی برای فعالیت های گردشگری مجتمع و اختصاص مشاور برای تجهیز این پروژه متناسب با برنامه های سازمان میراث فرهنگی را از نقاط قابل تعامل دانست و خاطرنشان ساخت: این بافت بکر و جدید باید حرف های تازه ای برای گردشگری، جذب توریست و امکانات مدرن اقامتی داشته باشد تا به یک سایت اقامتی، گردشگری فعال بین المللی در اصفهان تبدیل شود و از تراکم گردشگران در فصل های خاص سال در مرکز و نقاط تاریخی اصفهان کم کند.

۱۳۹۰/۳/۲۸
نظر شما درباره مطلب بالا

 
مهرجو ۱۳۹۰/۴/۱
با سلام لطفا نسبت به محوطه سازی و روشنایی اطراف ساختمانهای فاز پنج بخصوص بلوکهای E8,E9,E7 توجه فرمایید چرا براساس اعلام خودتان قرار است امسال به اعضای محترم تحویل گردد تا بتوانند با خانواده هایشان در ساختمانها ساکن شوند
سام ۱۳۹۰/۳/۲۹
با تشكر از تلاشهاي عزيزان شركت عمرن ابشار ،لطفا محوطه سازي و روشنايي معابر را هم فراموش نكنيد. ضمن اينكه خبري از اماكن ورزشي نيست....
محمد پور ۱۳۹۰/۳/۲۸
البته منکر زحمات نبایستی بود اما هدف اصلی دارد گم میشود و آن خانه دار شدن کارکنان زحمت کش اجا است پس از سال ها انتظار نبایستی توان اصلی اعم از نیرو و سرمایه و... صرف کارهای جانبی شود اولوبت را به مسکن کارکنان آجا بدهید و در کنار آن تلاش های مفیدتان را همادامه بدهید یا علی.
ali ۱۳۹۰/۳/۲۸
با عرض سلام خدمت جناب اقای حیدربور جناب عالی برنامهای متنوع و خوبی را برای مجتمع ابشار دارید اما یک بیشنهاد دارم با توجه به اینکه این مکان محل رفت و امد دیبلماتیک هست و ورزش گلف هم ورزش دیبلماتیک هست و همچنین زمین چمن گلف میتواند نقش فضای سبز منطقه را داشته باشد بیشنهاد من این است که حتما زمین چمن گلف را در نظر داشته باشید تشکر